Vânzările de tablete nu mai sunt ca pe vremuri, dar iPad-ul e în frunte

de: Alexandru Puiu
01 11. 2016

În mod oficial, conform celor de la IDC, vânzările de tablete se află în scădere pentru al patrulea trimestru consecutiv, iar situația nu pare să se mai îndrepte.

În momentul în care Apple a lansat primul iPad, a dat lovitura. Aceea nu era sub nici o formă prima tabletă, dar reprezenta un important pas înainte pentru industrie și a generat vânzări fabuloase. Mai mult decât atât, iterațiile ulterioare, cu o autonomie sporită și un design mai compact, au depășit popularitatea primei versiuni de tabletă Apple.

Se pare însă că tabletele și-au atins de mult apogeul, iar acestea nu mai reprezintă un motiv de entuziasm suficient de mare încât să justifice investiții suplimentare în fiecare an. Aceasta este concluzia celui mai recent studiu IDC pe marginea pieței de tablete. La finele celui de al treilea trimestru fiscal din 2016, vânzările de tablete au scăzut cu 14,7% față de aceeași perioadă a anului trecut.

În total, vânzările de tablete s-au reflectat într-o valoare de 43 de milioane de unități livrate în trimestrul trei din anul acesta, indiferent de producător. În 2015, pe această vreme, discutam de o valoare de 50,5 milioane de tablete noi ajunse la utilizatori. Merită reținut că valoarea de anul acesta a fost un pic umflată artificial deoarece include și tabletele cu tastaturi detașabile, un segment care de cele mai multe ori este trecut la sisteme hibride.

În orice caz, trăgând linie, Apple este în continuare în frunte cu 9,3 milioane de tablete comercializate. Cu alte cuvinte, cei care își doresc o tabletă, se orientează, în majoritatea cazurilor, către o creație Apple. Pe locul doi, Samsung se mândrește cu 6,5 milioane de tablete vândute. Ambele companii au vândut unități mai puține față de 2015, dar în timp ce la Apple scăderea a fost de 6,2 procente, la Samsung, lovitura a fost una mult mai mare, de 19,3 procente.

Amazon este singura companie care a înregistrat o creștere importantă pe acest segment față de anul trecut. Cu o îmbunătățire de 320% în comparație cu 2015, gigantul în comerț online a vândut 3,1 milioane de unități. Lenovo și Huawei închid top 5 cu 2,7, respectiv 2,4 milioane de tablete.